Senin, 27 Agustus 2012

CINTAKU HANYA PADAMU YA ALLAH!!KENAPA HADIRNYA DIA DALAM HIDUPKU?KENAPA BUKAN CINTA YG HAKIKI???




"Assalamualaikum....ana ingin melamar ukhti....sudah lama ana memendam rasa,di lihat kejauhan ukhti mempunyai ciri2 muslimah sejati..bertudung labuh,manis berbaju kurung..ukhti juga serasi dengan ana..sama2 minat dalam aktivis islam,serasi dalam membincangkan berkaitan kerjaya,agama,sosial masyarakat dan lain2 lg.Ana harap ukhti,menerima lamaran ana ini..ana menyintai enti kerana Allah..ana sudah membuat solat Istikharah..ternyata entilah paling sesuai menjadi isteri ana...." salam dari Al Zubair Adham bin Ibrahim..
Terketar -ketar tangan aku menerima surat tersebut...lelaki soleh yg aku kenali sama2 menuntut dahulu..mempunyai perwatakan lelakiyg diidamkan sama dengan sahabat Rasullulah,Al Zubair Al Awwam...tapi aku ingin melabuhkan cinta terhadap-NYA???Bagaimana aku hendak menerima dia dalam hidupku???
Ya Allah,cintailah aku Ya Allah,kenapa hadirnya cinta kedua yg tidak Hakiki ini???adakah amalan ku ini tidak cukup untuk MU???
Aku mengalir air mata di tikar sejadah..memohon moga Allah menerima cintaku ini...mungkin ini dugaan buatku..atau ujian adakah aku menerima cinta-NYA atau cinta insan bernama Al Zubair Adham ini...
aku pernah bermimpi aku bahagia berada di istana yg sangat cantik..orang2nya baik2makan sedap2..wajahnya bercahaya bak bulan purnama..tatkala aku menghampiri mereka aku tersungkur..aku bertanya kepada mereka.."ana nak ikut antum dan antunna,tapi kenapa ana tersungkur??seorang hamba Allah yg berada dalam istana tersebut bekata kepada aku"engkau belum mencapai tahap cintakan Allah,engkau tidak tahan menerima dugaan dan ujian Allah,seringkali engkau mengeluh,engkau jugak tidak dapat menahan hawa nafsu sanggup kau menerima lelaki padahal engkau cintakan Allah".Ya Allah,Aku nak kembali,aku nak bertaubat!!terdengar suara ngauman bagai petir "Syakirah,kembalilah kepada -ku,cintailah aku,bertaubatlah kepadaku,Beristghfarlah kepada-Ku,ingat Akhirat ,dunia ini pinjaman semata-mata,bertaubatlah syakirah,cintai aku syakirahbertaubatlahhhh!!.."Astaghfirullahalazim!!aku bermimpi rupanya!!aku melihat sepucuk surat yg dikirimkan oleh Al Zubair adham ,tasbih dan buku agama "Cintailah Allah".aku terus bangun membersihkan diriku dan menunaikan solat subuh.Aku jugak mencapai Mathsurat utk dibaca dan mnjadi pembuka amalan ku pada hari ini.
Aku juga tidak ketinggalan melakukan solat Istikharah...menentukan adakah pilihan ku ini tepat,perlu dikorbankan atau Arghh!!!
"Salam Akhi Al Zubair Adham bin Ibrahim...ana membaca surat akhi tempoh hari...terlebih dahulu,ana mohon maaf kepada Akhi,bukan niat ana menolak lamaran Akhi,tapi hati ana merindukan cinta yg lebih Hakiki,ana masih dahagakn cinta kekasih ana Rasullullah S.a.w,begitu juga dgn Al Zubair Al Awwam ,sahabat baginda yg sama2 jihad Fisabillilah ke jalan Allah yg kadangkala perwatakan enta sama dgnnya dan cinta paling besar buat ana ialah Allah s.w.t....maafkan ana Zubair..biarlah ana mncari cinta Ilahi..ana takut cinta ana ditarik balik,ana takut ketika ana bermesra dengan suami ana,ana lupa untuk berselawat ke atas kekasih ana..yg memberi syafaat ketika ana mati kelak...ana harap Akhi dapat memhami situasi ana ini...InsyaAllah,Allah tetap bersama dengan kita...Maafkan ana Zubair..."Daripada syakirah.

0 komentar:

Posting Komentar

Daftar ke PayPal dan mulai terima pembayaran kartu kredit secara instan.
Bookmark and Share
Dari Suhaib ra, bahwa Rasulullah SAW bersabda, "Sungguh menakjubkan perkaranya orang yang beriman, karena segala urusannya adalah baik baginya. Dan hal yang demikian itu tidak akan terdapat kecuali hanya pada orang mu'min: Yaitu jika ia mendapatkan kebahagiaan, ia bersyukur, karena (ia mengetahui) bahwa hal tersebut merupakan yang terbaik untuknya. Dan jika ia tertimpa musibah, ia bersabar, karena (ia mengetahui) bahwa hal tersebut merupakan hal terbaik bagi dirinya." (HR. Muslim)